fietstocht-in-de-provence.reismee.nl

Mont Ventoux

Nadat de gastvrouw ons gisterenavond een Frans Marrokaans eten voorgeschoteld had met de nodige wijntjes en na een heerlijke nachtrust was het vanmorgen kiezen wat gaan we doen. Ga ik alleen of gaat Jeannette mee om de legendarische Mont Ventoux te beklimmen. Er was niet lang over nagedacht we gaan het proberen. Zijn dan na de voet van de Mont Ventoux met de auto gereden om vandaar te starten om de legendarische col te beklimmen. In 1967 was deze berg de wielrenner Tom Simpson te machtig tijdens de Tour de France. Hij stierf op 1 1/2km voor de top tengevolge van doping. We zijn dan ook bij het monument ter nagedachtenis aan deze wielrenner dan ook even gestopt. Moet wel zeggen dat het ons ook wel goed uitkwam. Na 28km klimmen hebben we de top bereikt. Jeannette kwam vloekend en scheldend over de finish maar wel met een trots en voldaan gevoel boven. De afdaling ging daarna als een tgv trein en onder aangekomen hebben we een heerlijke salade gegeten. Zonet bij ons verblijf een heerlijke duik in het zwembad en we zijn weer topfit. Enige minpunt is dat bij het pinnen van fris geld mijn pinpas is opgeslokt bij de bank. Heb deze dus moeten blokkeren. Maar gelukkig heb ik nog de creditcard.. morgen wordt de terugreis aanvaardt en afhankelijk van het weer en omgeving blijven we nog ergens overnachten. Tot ziens.

Jo en Jeannette

Reacties

Reacties

Rob

Mam en ook pap, respect zeg! Zou het jullie niet nadoen, zo'n berg op te fietsen!

Gonnie

Knap hoor om die zware Berg op te fietsen!
Ik denk dat jullie de “(bergen “)nu wel gezien hebben!
Een veilige reis terug jo en Jeanette!
Tot ziens !

Miny

Nou super gedaan ook Jeanette petje af. En alvast een goeie reis naar huis.

Tiny

Knap gedaan dit is de roos op de taart,goede reis terug,Tiny
ik zal de berichtjes wel missen.

Gerty

ik kom net terug van Arcen en denk ik ga weer eens kijken wat die 2 daar in Frankrijk uitspoken'
ik moet zeggen , alle achtung en zeker Jeannet , om zomaar de Mont Ventoux op te fietsen, dat doet bijna niemand jullie na.
ik hoop dat jullie een mooie vakantie gehad hebben en voor de terug reis kijk goed uit en veilig weer thuis.
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!