fietstocht-in-de-provence.reismee.nl

Gorges du Nesque

Nadat wíj gisteren ons 60km hebben verplaats naar ons volgende adres kan ik je vertellen dat wíj in een onbewoonde wereld zijn aangekomen. Nu ja onbewoond er is een woning prachtig opgeknapt maar verder is er in de wíjde omgeving geen bewoonde woning te bekennen. Wat dan te doen vandaag. Inderdaad we zíjn gaan fietsen en wel een van de mooiste kloven hier in de omgeving de Gorges du Nesque. Dit is een kloof van 400mtr diepte dat zich in het kalkgesteente zich in het verleden heeft ingevreten. In deze Gorges zijn resten gevonden van menselijke bewoning in de vorm van vuursteen tanden en botten. Enfin wíj hebben deze Gorges beklommen. Het was een klim van 22km lengte die redelijk te beklimmen is. Voor het gevoel was de schaduw van de bomen en rotspartijen een welkome afwisseling en voelde het aan of we een duik in een koel bad deden. De warmte en de zon deed de rest zodat we toch wel blij waren om het volgende dorp te bereiken en ons van orangina een cola en een salade te verzekeren. Al met al was het een tocht die je gezien moet hebben om te weten hoe adembenemend dit landschap is. Voor morgen als het weer het toelaat wil ik de Mont Ventoux nog eens beklimmen. Voor vanavond gaat de gastvrouw voor ons een 3 gangen diner koken inclusief wijn. Zijn benieuwd wat dat gaat geven.

Gr Jo en Jeannette

Gonnie

Nu Jo jij maakt wel bijzondere dingen mee met Jeanette!
Ik gun het je ook !
Geniet nog samen groetjes!

tiny

Nou jullie maken van alles mee en nu die zware berg op,Dumoulin is ook aan hetfietsen, Tiny

Miny

Succes met je Mont Ventoux