fietstocht-in-de-provence.reismee.nl

Avignon

Na een heerlijk ontbijt in de buitenlucht en een stralend zonnetje zijn we verder gereden op weg naar Avignon. Onderweg bospercelen gezien waar de sporen van de bosbranden welke hier vaker voorkomen nog duidelijk zichtbaar waren. De route voer ons door bos en wijn percelen waarbij de zwaarte van de route met uitzondering van een paar beklimmingen waarbij het percentage richting 10 procent ging wel mee viel. Zijn nu in Avignon aangekomen waarbij we herinneringen hebben opgehaald van onze vakanties vroeger in de Ardeche waarbij we wel eens Avignon bezocht hebben. Avignon is de stad waar de pausen zich in de middeleeuwen hebben gevestigd nadat ze uit Rome verjaagd waren. Zichtbaar is ook nog de beroemde brug welke in de 2de wereldoorlog gebombardeerd is en daarna niet meer is hersteld .De overblijfselen zijn nu nog te bewonderen. Voor vanavond gaan we nog naar het plein bij de pauselijke paleizen voordat we aan onze laatste 2 fietsdagen beginnen. Het worden nog 2 bergetappe's.

Gr Jo en Jeannette

Gonnie

Jo ik geniet echt van jullie belevenissen!
Erg leuk beschreven en zo krijgen wij ook nog Geschiedenis lessen van je!!
Gezellige avond bij het Pausenplein !!

Miny

Inderdaad heel leuk beschreven. Geniet dan nog maar lekker van de 2 laatste fietsdagen

Tiny

Hallo het is net of ik het een beetje mee maak jullie reisje,
geniet maar van de laatste 2 dagen en goede reis terug alvast.

Gerty

ook ik vind jullie belevenissen hartstikke leuk.
maar ook ik zie geen foto's.
fiets de laatste 2 dagen nog maar lekker , dan kijken we dan wel wat jullie nog meer gaan doen.

Astrid

Jammer dat jullie nog maar 2 dagen fietsen was juist leuk de verhalen. Fiets ze nog